علمی،فرهنگی،ورزشی

شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۳۴ ب.ظ

پندها وسخنان رهبر معظم انقلاب

به نام خدا
در این پست،سعی شده تا سخنان رهبر معظم انقلاب در طول سال که به صورت مختصر توسط سایت   KHAMENEI.IR  برای کاربرانش به صورت پیامکی ارسال می شود را برایتان ارائه کنیم. امیدوارم بتوانید استفاده کافی از این سخنان زیبا را ببرید.
برای مطالعه ی سخنان مقام معظم رهبری به ادامه ی مطلب رجوع کنید.



 


رهبرمعظم انقلاب اسلامی



رهبر انقلاب در دیدار هیات دولت:

اشتباهات فرهنگی به راحتی قابل جبران نیست باید سیاست های فرهنگی نظام به درستی درک واعمال شود،هرگونه تغییر مسیر فرهنگ از چارچوب اسلام موجب برهم خوردن هویت واقعی جامعه می شود.



رهبر انقلاب در دیدار با شعرا: در دنیای امروز گاهی برای کشته شدن یک حیوان در گوشه ای از دنیا،جنجال براه می اندازند،اما تهاجم اخیر به غزه و کشته شدن بیش از صد تن که اغلب کودک بودند نه تنها برایشان اهمیت ندارد بلکه آمریکا وانگلیس رسما از این حملات حمایت می کنند.


رهبرانقلاب:شعار دولت که اعتدال است ، شعار خوبی است ، سفارش میکنم مراقب باشید جریانهای مومن را با شعار اعتدال کنار نزنند ، در خطرها اینها هستند که سینه سپر میکنند.


رهبرانقلاب: هی میگویند اسرائیل تهدید نظامی میکند و آمریکا مانع میشود ، علت مانع شدن این است که حمله برایشان مقرون به صرفه نیست ، قاطع میگویم حمله نظامی به جمهوری اسلامی برای هیچ کشوری مقرون به صرفه نیست.


رهبرانقلاب در دیدار مسئولین کشور: دشمن در میدانهای واقعی برای مقابله با جمهوری اسلامی نتوانست کاری کند ، جبهه استکبار غیر از دو عامل مادی تهدید نظامی و تحریم هیچ در اختیار ندارد.



رهبرانقلاب: دانشگاه باید در اختیار کسانی باشد که عاشق پیشرفت علمی هستند نه کسانی که پیشرفت را به هیچ می انگارند، دورانی را گذراندیم که در خود وزارت علوم مانع تراشی میکردند؛اینها نباید تکرار شود.


رهبرانقلاب دردیدار اساتید دانشگاهها:حرکت علمی که در کشور شروع شده،برای آینده حیات ملت ما و دنیای اسلام،مسئله ای اساسی است، لکن دغدغه من ثبات این حرکت است ، مبادا وضعیتی پیش بیاید که این حرکت متوقف شود.



رهبرانقلاب دردیدار خانواده شهدای هفتم تیر: امروز دشمن در منطقه روی جنگهای داخلی سرمایه گذاری میکند و چشم امید به جنگ شیعه وسنی دارد تا خود را از دغدغه بیداری اسلامی فارغ کند.



رهبرانقلاب:آمریکا از روال کنونی عراق یعنی برگزاری انتخاباتی با مشارکت خوب و انتخاب افراد مورد اعتماد مردم،راضی نیست ، آنها با استفاده از پسمانده های رژیم صدام بعنوان عناصر تکفیری،میخواهند ثبات و تمامیت ارضی عراق را برهم بزنند.



رهبر انقلاب دردیدار مسئولان قوه قضائیه: آنچه در عراق روی داده،جنگ مذهبی نیست ، ما با دخالت آمریکاییها و دیگران در عراق بشدت مخالفیم ومعتقدیم دولت و مردم و مرجعیت عراق قادرند این مسئله را تمام کنند.




رهبرانقلاب دردیدار پژوهشگران موسسه دارالحدیث:روحیه انتظار و ارتباط با حضرت ولی عصر،یکی از بزرگترین دریچه های فرج برای بشریت است، با انتظار، از گیج و گم شدن و نا امیدی نسبت به آینده جلوگیری میشود.



رهبرانقلاب امروز در دیدار اعضای جهاد دانشگاهی:شعار "ما میتوانیم" در صدها عرصه گوناگون ثابت شده اما ریشه فرهنگ غلط "مانمیتوانیم" هنوز وجود دارد ، متاسفانه هنوز در زمینه های متعددی نگاه به بیگانگان است.



پیام رهبرانقلاب به همایش بزرگداشت مادران شهدای گمنام:سلام خدا بر دلهای صبور مادرانی که پس از هجرت جگرگوشه دلبندشان به نشانه ای از پیکر آنان دل بستند و به آن نیز دست نیافتند ، پاداش این صبر بزرگ،روشنی چشم آنان به مژده رحمت الهی خواهد بود ان شاءالله.



رهبرانقلاب درمرقد امام خمینی:اگر دشمن خیال کندکه بیداری اسلامی را سرکوب کرده ، این هم یکی دیگر ازخطاهای آنها خواهدبود.بیداری اسلامی ممکن است دربخشی سرکوب شود اما بلاشک ریشه کن نمیشود وگسترش خواهدیافت.



رهبرانقلاب: سیاست امروز دشمنان این است که در امت اسلام برادر کشی و جنگ داخلی را به نیابت از خودشان راه بیندازند ،بزرگترین گرفتاری دنیای اسلام این است که متوجه توطئه دشمن خود نیست



رهبرانقلاب دردیدار امیر کویت:برخی کشورهای منطقه باکمک به گروههای تکفیری،از جنایات آنها در سوریه و کشورهای دیگر حمایت میکنند اما درآینده نه چندان دور،این گروهها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد.



رهبرانقلاب:مشکلات همیشه وجود دارد، انسانهای باخرد برای زندگی عزتمندانه مشکلات را باعزت و انسانهای بی خرد همین مشکلات را باذلت تحمل میکنند و بجای خدا به دشمنان اسلام تمسک میکنند تا برای خود عزت درست کنند و این عزت بدست نمی آید.



رهبر انقلاب ، سیاستهای کلی «جمعیت» را با عنایت به "اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و نقش ایجابی عامل جمعیت در پیشرفت کشور" ابلاغ کردند.



رهبرانقلاب در دیدار با خیرین مدرسه ساز: حضور خیرین مدرسه ساز یکى از پدیده هاى مبارک انقلاب است ، هر وقت مدیران کشور،امور را به مردم محول کردند،این کار موفق شد؛این یک تجربه است که باید یاد بگیریم.


رهبرانقلاب درپیام به نشست سالیانه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان:نگاه امیدوارانه به افقهای آینده‌ی کشور،همواره با نگاه خوشبینانه به شما همراه است و این دو از یکدیگر جدائی ناپذیرند.



رهبرانقلاب:هرجا به نیروی جوان مومن تکیه کردیم آنجا کارمان پیش رفت ، اینجا میفهمیم اینکه امام فرمودآمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند یعنی چه؟ این فقط غلط نظامی نیست ، بلکه نمیتواند ملت ایران را عقب نگه دارد.


رهبرانقلاب دردیدار مردم ایلام:وظیفه حاکم اسلامی این است که مردم به بهشت و سعادت اخروی برسند، از جمله چیزهایی که مردم را به بهشت نزدیک میکند معیشت مردم است ، فقر وتبعیض را باید ریشه کن کرد.



رهبرانقلاب دردیدار نخست وزیر پاکستان:نمیتوانیم باور کنیم که ناامنیها در مرز دو کشور،طبیعی و غیرعمدی است، اگر با گروههای تکفیری مقابله نشود، آنها صدمات و ضربات بیشتری به دنیای اسلام خواهند زد.



رهبرانقلاب در جمع فرماندهان عالی سپاه و ارتش:توصیه همیشگی من به مسئولان این بوده و هست که در سیاست خارجی هرچه تلاش و ابتکار وجود دارد به کار بندند اما نیازمندیهای کشور و تحریمها،به مذاکره گره زده نشود ، مسئولان باید موضوع تحریم را به طریق دیگری حل کنند.



بازدید دو ساعته رهبرانقلاب از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه پاسداران:
نیازمندیهای کشور و تحریمها به مذاکره گره زده نشود، توقع طرف غربی در مذاکره برای محدودشدن برنامه موشکی ایران احمقانه است
.



رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد مرکزی وجشنواره اعتکاف: سنت حسنه اعتکاف از مظاهر قدرت انقلاب اسلامی در نهادسازی است ، در برنامه‌ریزیها اصل بر نزدیک کردن ذهن ودل معتکف به خداوند باشد.



رهبرانقلاب دردیدار فرهنگیان: آموزش و پرورش با دهها میلیون نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد.در نیروهایی که در این شبکه عظیم بکار گرفته میشود باید اولویت با نیروهای متدین،بانشاط و انقلابی باشد.



رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان: جلسه هرساله با معلمان یک هدف اصلی دارد و آن تکریم نمادین معلم است ، باید تکریم معلم در جامعه همگانی شود ، هرچه مقام معلم بالاتر رود، مقام جامعه بالا میرود.



رهبرانقلاب دردیدار مسئولان جمعیت مامایی ایران: مسئله تکثیر نسل وجلوگیری ازکاهش جمعیت جوان کشور، مسئله ای حیاتی است، برای ترغیب زنان به استفاده از خدمات مامایی و"زایمان طبیعی"باید فرهنگ سازی شود.



رهبرانقلاب در بازدید از کارخانجات گروه مپنا: بالا بردن اقتصاد بدون فرهنگ نه ممکن است و نه مفید ، شعار امسال، شعار زندگی ماست.



رهبرانقلاب دردیدار مداحان:بارها گفته ایم که امروز اختلافات مذهبی بین مسلمانان،شمشیری در دست دشمن است.این را چندبار بگوییم؟چرا بعضی گوش نمیکتند؟علنی کردن اختلافاتی که کینه ها را بیشتر میکند،کفران نعمت است ، در جلسه ها نباید کینه ها و اختلافات را طرح کرد.



رهبرانقلاب: درمقابله با تلاش دشمن برای تخریب ایمان مردم،از اینترنت و امثال آن هم میتوان استفاده کرد ولی راه منحصر بفرد،همین منبرها و مجالس روضه خوانی است ، اگر محتوای مداحیهای ما شایسته باشد،هیچ وسیله ای نمیتواند با آن مقابله کند.



رهبرانقلاب امروز دردیدار بامداحان:اگر جامعه مداح کشور بطور شایسته بتواند مسئولیتش را ادا کند،تحولی در سطح کشور اتفاق میافتد ، گاهی تاثیر یک جلسه مداحی از سخنرانی دوساعته بیشتر است.




رهبرانقلاب امروز در دیدار جمعی از بانوان:اگر میخواهیم در مسئله زن دچار خطا نشویم باید ذهن را از حرفهای کلیشه ای غربیها به کلی خالی کنیم ، نمیگویم بی اطلاع باشیم اما آن افکار نباید مرجع باشد.



رهبرانقلاب: در پرداختن به مسئله اصلی زنان نباید به مسائل درجه دو پرداخت ، مسئله اشتغال زنان مسئله ای درجه دو است ، باید ببینیم عوامل سلب آرامش زنان در خانه چیست ، اگر زن آرامش نداشته باشد نمیتواند کدبانو و مدیر خانواده باشد. این مسئله اصلی است.



رهبرانقلاب امروز دردیدار رئیس جمهور آذربایجان: برخی از جمله رژیم صهیونیستی از روابط ایران وآذربایجان خشنود نیستند و دائما در این مسیر اخلال میکنند اما با اراده سیاسی میتوان بر کارشکنی آنها فائق آمد.



رهبرانقلاب:مسئولان باید درمورد دستاوردهای هسته ای تعصب داشته باشند، اگر برخی تصور میکنند هزینه دستاوردهای هسته ای، تحریمها و فشارها بوده،باید گفت: قبل از بهانه هسته ای نیز، تحریم و فشار وجود داشته.



رهبر انقلاب در دیدار مسئولین هسته ای:موافقت با مذاکرات هسته ای برای شکستن فضای خصمانه استکبار بر ضد ایران بود و این مذاکرات باید ادامه یابد اما همه بدانند ، فعالیتها در زمینه هسته ای به هیچ وجه متوقف نمیشود و هیچیک از دستاوردهای هسته ای تعطیل بردار نیست.



رهبرانقلاب سیاستهای کلی "سلامت" را پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت ابلاغ کردند:
توسعه بیمه های بهداشت ، تأمین عدالت و ارتقاء سلامت درمناطق محروم وکمک به نیازمندان ، تبدیل ایران به قطب پزشکی منطقه



رهبرانقلاب در دیدار اعضای ستاد نکوداشت علیمردان خان بختیاری: قوم بختیاری به صداقت، شجاعت و پایداری بر عقائد اسلامی شناخته میشوند.



رهبر انقلاب در حرم امام رضا:

امروز حرف من این است: ملت ایران باید خود را قوی کند ، اگر ملتی قوی نباشد باج گیران عالم از او باج میخواهند، به او هجوم و توهین میکنند ، مرگ برای ضعیف امر طبیعی است.



پیام نوروزی رهبرانقلاب:

در سال93 آنچه از همه مهمتر است مسئله اقتصاد و مسئله فرهنگ است ، لذا من نام امسال را این قرار دادم: «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی».



پیام نوروزی رهبرانقلاب:

سالی که گذشت،اعلام شده بود که سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است.حماسه سیاسی بحمدالله به بهترین وجه صورت گرفت ، در حماسه اقتصادی کاری که توقع بود که اتفاق بیفتد،اتفاق نیفتاد.



مهمترین جمله رهبر انقلاب در سال92 از نظر مردم انتخاب شد:
«
اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد»


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۱
محمد رادمهر

نظرات  (۱)

۲۱ تیر ۹۳ ، ۱۷:۳۹ سید علی غضنفری
 باسلام
وب خوبی دارید.لذت بردم.به من هم سر بزنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی